Logo - zlewozmywaki granitowe - PPUH ANFRA BIS

FAQ - Często zadawane pytania

ZLEWOZMYWAKI

- Z jakiego materiału wykonane są zlewozmywaki Państwa produkcji?

Wszystkie zlewozmywaki produkowane przez naszą firmę powstają z połączenia naturalnych wypełniaczy mineralnych – barwionych piasków kwarcowych (ok.80%) oraz żywic akrylowych(ok.20%).

Zlewozmywaki granitowe nie zawierają mielonej skały granitowej czy piasku granitowego jak podają niektóre publikacje. Nazwa „zlewozmywak granitowy” przyjęła się dla zlewozmywaków kompozytowych, które składają się z naturalnych wypełniaczy (najczęściej w proporcjach ok. 70-80%) i żywic akrylowych lub poliestrowych (ok. 20-30%). Podstawowym składnikiem i wypełniaczem jest kolorowy piasek kwarcowy o różnej granulacji. Używane są różne nazwy handlowe materiału z jakiego wykonane są zlewozmywaki, m.in. granitowy, kwarcowy, mineralny, kamienny lub krzemowy, jednakże jest to ten sam materiał – kwarc (jeden z podstawowych składników skały granitowej).

- Jaka jest różnica pomiędzy zlewozmywakiem granitowym a kwarcowym?

W naszej ofercie posiadamy dwa rodzaje zlewozmywaków: zlewozmywaki granitowe o symbolu ZGR oraz zlewozmywaki kwarcowe o symbolu ZKW. Różnica polega na gładkości i wyglądzie powierzchni zlewozmywaka.

ZLEWOZMYWAK GRANITOWY - ZGR to zlewozmywak matowy i chropowaty, nieregularna faktura przypomina w dotyku naturalny kamień.

ZLEWOZMYWAK KWARCOWY - ZKW, wyglądem przypomina umywalkę ceramiczną lub „mokry kamień”. Jednolita i gładka powierzchnia jest przyjemna w dotyku, zaś lustrzany połysk wydobywa głębię koloru.

Utrzymanie w czystości naszych zlewozmywaków, zarówno granitowych jak i kwarcowych, jest nieporównywalnie łatwiejsze od stalowych odpowiedników. Regularnie mycie wodą z płynem do naczyń jest wystarczające do perfekcyjnego jej utrzymania, ewentualne pozostające plamy można usunąć mleczkami typu Cif.

- W jakim kolorze mogę zamówić zlewozmywak?

Zlewozmywak może mieć praktycznie dowolny kolor. Standardowa gama barw jest tylko przykładem zróżnicowania kolorystycznego Naszych zlewozmywaków. Rzeczywisty wachlarz możliwości jest ogromny, począwszy od koloru czysto białego, przez wszystkie kolory, aż po głęboką czerń.

- W jaki sposób mogę zamówić zlewozmywak w indywidualnym kolorze?

Jako jedyna firma w Polsce produkujemy zlewozmywaki według próbki dostarczonej przez Klienta, a także pod kolor blatów kuchennych między innymi takich firm jak: BIURO STYL, KRONOPOL, KRONO ORIGINAL, JUAN, PFLEIDERER, LUPUS, itp.

Aby zamówić zlewozmywak w kolorze spoza standardowej gamy, należy przy zamówieniu podać : producenta oraz nazwę koloru i symbol blatu kuchennego lub wysłać do firmy próbkę o wymiarach min. 5x5cm.

- Czy zlewozmywak będzie identyczny jak blat kuchenny?

Kolor dobierany jest tak by zlewozmywak nie wyróżniał się na tle blatu kuchennego, może jednak różnić się odcieniem ze względu na różne procesy technologiczne.

- Czy kolor ma wpływ na cenę zlewozmywaka ?

Nie, kolor nie wpływa na cenę zlewozmywaka, niezależnie czy będzie on ze standardowej palety czy zamówiony pod kolor blatu kuchennego lub dostarczonej próbki. Są jednak bardzo sporadyczne wyjątki, w których firma zastrzega sobie możliwość indywidualnej wyceny.

- Czy mogę otrzymać próbki kolorystyczne?

Jak najbardziej, jeżeli nie są Państwo zdecydowani na kolor lub chcielibyście zobaczyć go „na żywo”, wyślemy Państwu bezpłatne próbki kolorów. W sytuacjach wątpliwych polecamy takie rozwiązanie, gdyż rzeczywisty wygląd zlewozmywaka i jego kolor może nieznacznie odbiegać od tego przedstawionego na zdjęciach. Różnice te zazwyczaj wynikają z indywidualnych ustawień komputera oraz monitora oglądającego. Mimo naszych starań niekiedy zdjęcia po obróbce graficznej mają zniekształcone kolory, kształty lub proporcje.

Jeśli chcą Państwo otrzymać próbki wystarczy wysłać do nas maila na adres anfra@cil.pl podając oznaczenie lub nazwę koloru oraz dane adresowe na które zostaną wysłane bezpłatne próbki przesyłką pocztową. Aby nie robić Państwu problemów, próbek nie trzeba do nas zwracać.

- Czy zlewozmywaki są odporne na wysoką temperaturę i uszkodzenia?

Zlewozmywaki są odporne na uszkodzenia oraz temperaturę do ok. 200 stopni. Należy jednak pamiętać, że temperatura dna garnka zdjętego z kuchenki gazowej czy płyty grzejnej jest dużo wyższa (może sięgać nawet 400stopni) i dlatego nie należy stawiać gorących naczyń bezpośrednio na zlewozmywaku, gdyż może to spowodować odbarwienia. Nie wolno używać zlewozmywaka jako deski do krojenia, ciąć ani siekać żywności bezpośrednio na żadnej części zlewozmywaka.

Ciężkie lub ostre przedmioty, spadające na zlewozmywak również mogą go uszkodzić. Niewskazane jest też wlewanie do zlewozmywaka rozgrzanego tłuszczu ze smażenia.

- Czy mogę zakupić zlewozmywak bez otworu na baterię lub więcej niż z jednym?

Większość produkowanych zlewozmywaków nie posiada otworu na baterię, wykonujemy je na życzenie Klienta. Nie dotyczy to modeli: ZKW/ZGR-03, ZKW/ZGR-07, ZKW/ZGR-13, ZKW-15, ZKW/ZGR-20, które otwór pod baterię mają w standardzie. Dla pewności prosimy jednak aby przy zamówieniu podać informację, że zlewozmywak ma być bez otworu.

Ilość możliwych do wykonania otworów podana jest w opisie każdego modelu.

- Co znajduje się w zestawie ?

Każdy zlewozmywak dostarczany przez Naszą firmę zawiera w zestawie:

opakowanie kartonowe; instrukcję montażu; szablon wykonany z kartonu ułatwiający wycięcie otworu w blacie kuchennym; silikon montażowy; syfon z korkiem manualnym , w zestawie wszystkie niezbędne rurki przyłączeniowe oraz sitko; wkładki zlewozmywakowe – kratka plastikowa; karta gwarancyjna oraz zalecenia dotyczące codziennego użytkowania i konserwacji;

- Czy syfon można podłączyć do zmywarki lub pralki?

Tak, wszystkie rodzaje syfonów dołączanych do naszych zlewozmywaków można podłączyć do zmywarki/pralki.

- Co to jest korek automatyczny w syfonie?

Syfon z korkiem automatycznym posiada pokrętło (w kolorze chromu) montowane w blacie zlewozmywaka lub blacie kuchennym, które dzięki połączeniu ze specjalnym mechanizmem pozwala na otwieranie lub zamykanie komory (dokładnie otworu odpływowego) bez konieczności moczenia rąk.

- Czy do wycięcia otworu w blacie pod zlewozmywak potrzebny jest szablon?

Istnieje możliwość wycięcia otworu w blacie bez szablonu tylko w przypadku zlewozmywaków kwadratowych i prostokątnych. W przypadku pozostałych kształtów zalecamy wykonanie otworu na podstawie dołączonego szablonu. Jeśli zależy Państwu na wcześniejszym przygotowaniu otworu w blacie kuchennym prosimy nas o tym poinformować, wyślemy szablon Pocztą Polską.

ZAMÓWIENIE

- Czy mogę zakupić tylko jeden zlewozmywak?

Tak, nasza firma prowadzi sprzedaż zarówno hurtową jak i detaliczną.

- W jaki sposób mogę poznać cenę zlewozmywaków i innych akcesoriów kuchennych?

Informację o cenie można uzyskać podczas rozmowy telefonicznej (508 34 85 88 / 501 31 27 32 / 95 7482444) lub wysyłając zapytanie mailem (anfra@cil.pl), podając interesujący Państwa model lub akcesoria kuchenne.

- Jaki jest czas realizacji zamówienia?

Czas realizacji zamówienia liczony jest od momentu potwierdzenia zamówienia do momentu wysyłki. Najczęściej wynosi on 3-7dni roboczych. Jednakże z uwagi na dużą ilość indywidualnych zamówień kolorystycznych zlewozmywaki są produkowane dopiero po złożeniu i potwierdzeniu zamówienia. Nie jesteśmy w stanie magazynować wszystkich modeli w całej gamie kolorystycznej i z tego powodu termin realizacji ustalany jest dla każdego zamówienia oddzielnie. Oczywiście w sytuacji gdy zlewozmywak będzie pilnie potrzebny, postaramy się w miarę możliwości skrócić czas realizacji do minimalnych 3dni. Czas realizacji nie obejmuje czasu dostawy.

- W jaki sposób mogę złożyć zamówienie lub wysłać zapytanie o produkt?

Zamówienie lub zapytanie można złożyć telefonicznie, poprzez formularz w zakładce KONTAKT lub wysyłając wiadomość mailową na adres anfra@cil.pl.

Wiadomości drogą elektroniczną mogą Państwo wysyłać 7 dni w tygodniu, 24h/dobę. Postaramy się odpowiedzieć w możliwie najkrótszym czasie.

- Co powinno zawierać zamówienie?

Zamówienie powinno zawierać przede wszystkim dane kontaktowe: imię i nazwisko, adres do wysyłki, telefon kontaktowy oraz specyfikację zamawianego zlewozmywaka: model oraz kolor, informację o otworach (na baterię lub/i na dodatkowe akcesoria tj. syfon z korkiem automatycznym, dozownik, itp.),położenie ociekacza w przypadku zlewozmywaków odwracalnych (ociekacz z prawej lub lewej strony). Proszę także określić formę płatności (przedpłata/pobranie). Każde złożone zamówienie potwierdzamy mailowo.

- Jak mogę zapłacić za zamówiony zlewozmywak?

Do wyboru mają Państwo dwa warianty płatności:

* Przedpłata – przelewem na konto bankowe (dane konta wraz z numerem znajdują się w zakładce KONTAKT). Na życzenie wystawiamy faktury proformy, na podstawie której mogą Państwo dokonać wpłaty na konto podane na proformie. W odróżnieniu od faktury VAT, faktura proforma nie stanowi dowodu zakupu. Wysyłka zlewozmywaka następuje po przygotowaniu zamówienia i zaksięgowaniu wpłaty na koncie.

* Pobranie – płatność gotówką przy odbiorze (pieniądze należy przekazać kurierowi firmy spedycyjnej dostarczającej przesyłkę). Wysyłka następuje od razu po przygotowaniu zamówionego zlewozmywaka.

- Czy jako Klient detaliczny mogę otrzymać fakturę VAT?

Do zakupionego produktu, każdy Klient otrzymuje fakturę VAT, która znajduje się w opisanej kopercie wewnątrz opakowania. Na życzenie Klienta, fakturę możemy przesłać mailem. W sytuacji zagubienia karty gwarancyjnej, podstawą do reklamacji jest faktura VAT.

DOSTAWA

- W jaki sposób otrzymam przesyłkę?

Wszystkie zlewozmywaki wysyłamy za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD. W dniu nadania przesyłki z zamówionym produktem wysyłamy do Państwa maila z numerem listu przewozowego oraz informację jak i gdzie można śledzić przesyłkę.

Standardowo firma kurierska dostarcza paczki w ciągu 1-2dni roboczych po nadaniu.

Zlewozmywak można odebrać również osobiście w siedzibie firmy, po uprzednim ustaleniu terminu.

- Czy mogę ustalić godzinę dostarczenia przesyłki?

Niestety jako producent nie mamy wpływu na godzinę dostarczenia przesyłki przez firmę kurierską. Najczęściej dostawy odbywają się w dni robocze, w godzinach 10-17, w sytuacjach wyjątkowych przesyłka może zostać dostarczona w godzinach późniejszych. Zazwyczaj kurier kontaktuje się telefoniczne w celu potwierdzenia możliwości dostawy.

- Czy mogę otworzyć przesyłkę przy kurierze?

KONIECZNIE W OBECNOŚCI KURIERA, W MOMENCIE DORĘCZENIA NALEŻY SPRAWDZIĆ STAN ZEWNĘTRZNY ORAZ ZAWARTOŚĆ PRZESYŁKI.

Może zdarzyć się, że mimo braku śladów na opakowaniu zewnętrznym, zlewozmywak będzie uszkodzony. W razie stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń należy spisać protokół szkody co jest warunkiem koniecznym do uwzględnienia reklamacji z tytułu uszkodzenia przesyłki podczas transportu.

Ważne! Kurier nie ma prawa odmówić Odbiorcy sprawdzenia przesyłki w momencie jej doręczania. W sytuacji, gdy kurier nie zgodzi się na otwarcie przesyłki lub będzie próbował pospiesznie odjechać tłumacząc się brakiem czasu proszę tym bardziej otworzyć przesyłkę lub odmówić jej przyjęcia, ponieważ w 99% zawartość paczki będzie uszkodzona.

Art 545 § 2 Kodeksu Cywilnego określa obowiązki kupującego:

"W razie przesłania rzeczy sprzedanej na miejsce przeznaczenia za pośrednictwem przewoźnika, kupujący obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju: jeżeli stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika."

- Co zrobić gdy podczas odbioru zlewozmywak będzie uszkodzony?

W takiej sytuacji należy bezzwłocznie, w obecności i przy udziale kuriera spisać w dwóch egzemplarzach protokół szkody (reklamacji), jeden jest dla firmy kurierskiej i zabiera go kurier, drugi należy zatrzymać. Przesyłkę prosimy oddać kurierowi.

O uszkodzeniu prosimy nas poinformować telefonicznie, a następnie mailem, załączając skan spisanego protokołu szkody. Tylko na podstawie protokołu spisanego z kurierem w momencie doręczenia, możemy bezpłatnie wymienić Państwu zlewozmywak na nowy lub zwrócić pieniądze. Dalszymi procedurami reklamacyjnymi zajmuje się nasza firma.

W przypadku odebrania przesyłki bez sprawdzenia zawartości, nie gwarantujemy pozytywnego rozpatrzenia reklamacji. Wszelkie uszkodzenia transportowe rozpatrujemy zgodnie z przepisami Prawa przewozowego (Dz.U. z 2000r nr 50, poz.601 ze zm.).

Art.76. Przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:

1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,

2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,

3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,

4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.

PO ZAKUPIE, CZYLI GWARANCJE, ZWROTY I REKLAMACJE..

- Na jaki okres udzielana jest gwarancja?

Na wszystkie zlewozmywaki produkowane przez firmę ANFRA BIS udzielamy 15 letniej gwarancji producenta. Karta gwarancyjna dołączona jest do zlewozmywaka wraz z fakturą VAT oraz instrukcją pielęgnacji i użytkowania. W przypadku zagubienia karty gwarancyjnej podstawą do reklamacji jest dowód zakupu – faktura VAT.

- Czy mogę zwrócić zakupiony produkt?

Zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny ( Dz.U. z dnia 31 marca 2000r.) Konsument ma prawo zwrócić produkt zakupiony poza lokalem przedsiębiorcy, bez podania przyczyny w terminie 10 dni od dnia otrzymania przesyłki.

Aby odstąpić od umowy należy złożyć oświadczenie na piśmie wraz z podaniem numeru konta bankowego na który mają zostać zwrócone pieniądze, dołączyć kopię dowodu zakupu oraz odesłać zakupiony towar w oryginalnym opakowaniu. Przygotowany i odpowiednio zabezpieczony towar należy odesłać do nas firmą kurierską. Koszt i ryzyko zwrotnego przesłania zlewozmywaka ponosi Klient. Nie przyjmujemy przesyłek zwracanych za pobraniem, ani dokonywanych za pośrednictwem Poczty Polskiej. Równowartość zwróconego towaru zostanie przelana na otrzymane konto w terminie do 14 dni od daty dostarczenia przesyłki do siedziby firmy.

Produkt nie może być używany, zdekompletowany, uszkodzony ani nie może nosić śladów wskazujących na montaż. W przeciwnym wypadku zastrzegamy sobie prawo do odmowy przyjęcia zwrotu.

- Co zrobić gdy zlewozmywak posiada wadę?

Mimo iż takie sytuacje zradzają się niezwykle rzadko, to nie można ich w 100% wykluczyć. Istnieje kilka możliwości rozwiązania takiego problemu – ustalane indywidualnie z Klientem.

Jeżeli otrzymają Państwo towar posiadający wadę fabryczną, prosimy o kontakt telefoniczny oraz mailowy. Zgłoszenie powinno zawierać dane kontaktowe z numerem telefonu, datę zakupu oraz dokładny opis wady i jeśli istnieje taka możliwość zdjęcie. Jeśli zakupili Państwo zlewozmywak przez sklep internetowy prosimy o podanie nazwy sklepu, pozwoli nam to na szybsze przeprowadzenie procedury reklamacyjnej. Oczywiście koszty związane z odbiorem i ponowną wysyłką ponosi nasza firma.

-W jaki sposób złożyć reklamację?

Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 7 dni roboczych od daty ich wpłynięcia, zazwyczaj przy reklamacjach bezspornych w czasie nie dłuższym niż 5 dni roboczych. Zgłoszenie reklamacyjne należy wysłać do nas mailem, podając dane do kontaktu, datę zakupu, opis reklamacji oraz jakiego zlewozmywaka ona dotyczy. Dalsze procedury reklamacyjne przebiegają indywidualnie i ustalane są bezpośrednio ze zgłaszającym.